niedziela, 13 października 2019

Dieta ketogeniczna na odchudzanie i lepsze samopoczucie?

Przez lata tkwiłem w niekończącym się cyklu nieuporządkowanego jedzenia. Przechodziłbym między obżeraniem się a ograniczaniem jedzenia. Z tego powodu przez większość mojego życia przechodziłam ekstremalne wahania masy ciała. Gdybym próbował schudnąć, nigdy nie byłoby to w zdrowy sposób i nigdy nie byłbym w stanie utrzymać tego w dłuższej perspektywie. W końcu zawsze odzyskałem wagę wraz z kilkoma dodatkowymi kilogramami.

14 września 2017 r. Miałem moment „aha”.
Moje zdrowie gwałtownie spadało. W wieku 28 lat brałem leki na nadciśnienie, moja astma pogarszała się, a chodzenie lub stanie dłużej niż pięć minut było fizycznie bolesne. Tego ranka stanąłem na wadze do najwyższej wagi: 352,4 funta za jedyne 5'1 ”. Spojrzałem w lustro i płakałem.

Byłem przekonany, że wyglądam w ciąży w sukience, którą miałem na sobie, aby pracować na niektóre wydarzenia tego konkretnego dnia. Czułem się nieszczęśliwy, niewygodny i upokorzony z powodu mojego wzrostu. Wszystkie te rzeczy mnie podsumowały, mówiąc, że wystarczyło. Podjąłem decyzję, aby schudnąć, aby odzyskać zdrowie, zanim będzie za późno.



Po raz pierwszy zmieniło się moje „dlaczego”. Moja potrzeba schudnięcia nie była już oparta na próżności i dobrze wyglądała lub była chuda, ale zamiast tego skupiłem się na tym, żeby nie umrzeć w młodym wieku. Chciałem móc odgrywać aktywną rolę w życiu moich młodszych braci, a nie patrzeć z kanapy. Chciałem być kiedyś mamą. Chciałem móc się poruszać bez bólu. Chciałem żyć zamiast po prostu istnieć.

Nie miałem planu posiłków, operacji, osobistego trenera ani coacha. Po prostu miałem determinację, by uratować mi życie i odwagę, aby zacząć.
Zacząłem od rejestrowania całego jedzenia i liczenia kalorii. Było to niezbędne do zrozumienia podstaw kontroli porcji i zorientowania się, jakie produkty żywnościowe mają jaką wartość odżywczą. W końcu przeszedłem na ścisły ketogeniczny sposób jedzenia. To pierwsza „dieta”, która naprawdę dla mnie naprawdę działała. Nigdy nie czuję się głodna ani pozbawiona, co ułatwia mi traktowanie jej jako długotrwałego stylu życia w porównaniu z krótkoterminową dietą, w której czekam tylko na następny dzień oszukiwania.

Zalogowałem wszystko, co zużyłem w aplikacji MyFitnessPal. Śledziłem swoje kalorie, aby utrzymać deficyt kalorii, a także wszystkie moje makra (białko, tłuszcz, węglowodany). Użyłem darmowego kalkulatora makro keto online, aby uzyskać cele dotyczące kalorii i makro dla mnie i mojego ciała. (Bardzo polecam to robić, ponieważ każdy jest inny, a to, co działa dla mnie, może nie działać dla ciebie.)

Kolejną istotną zmianą, którą wprowadziłem podczas fazy odchudzania, było przygotowywanie posiłków na wszystkie moje obiady i kolacje na tydzień.
Jednym z moich zwykłych usprawiedliwień dotyczących chwytania fast foodów było: Och, w domu nie ma nic do jedzenia, a ja jestem zbyt zmęczony, żeby coś zrobić po pracy. Przygotowanie posiłków wyeliminowało dla mnie tę wymówkę, zapewniając dobre i zdrowe opcje na wyciągnięcie ręki, które mogłem po prostu złapać i rozgrzać, bez względu na to, jak zmęczony byłem. Pinterest i Google to zawsze moje ulubione miejsca, w których można znaleźć darmowe, smaczne przepisy kulinarne keto wszelkiego rodzaju.

Zarówno w okresie odchudzania, jak i utrzymywania, staram się jeść jak najwięcej całych i minimalnie przetworzonych produktów spożywczych, zwracając szczególną uwagę na listy składników. Osobiście staram się trzymać z dala od niektórych sztucznych słodzików, cukru, maltodekstryny / dekstrozy, pszenicy i zbóż, jeśli to możliwe. Jest kilka wyjątków (hej, karczoch Trader Joe i dip Jalapeño!), Ale powiedziałbym, że jem prawdziwe, całe jedzenie przez co najmniej 90 procent czasu.

Uważam, że spożywanie dwóch większych, wysokokalorycznych posiłków dziennie oraz przekąsek jest dla mnie lepsze niż tradycyjne trzy posiłki dziennie w moim harmonogramie pracy. Ale znowu musisz dowiedzieć się, co działa dla ciebie i twojego stylu życia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz